زیتون
زیتون
دریچه ای بسوی آگاهی 
قالب وبلاگ
نويسندگان

پارك جنگلي دلند

پارك جنگلي دلند در 11 كيلومتري غرب آزادشهر و در كنار جاده اصلي گرگان – مشهد واقع شده است. اين پارك پوشيده از درختان با ارزش جنگل هاي شمال مانند بلوط، آزاد، افرا و انجيلي است و از امكانات تفرجگاهي مانند آب آشاميدني، سرويس بهداشتي و كمپ چوبي برخوردار است.

http://www.chtn.ir/UploadedFiles/Fa/Article/2/Image28748.jpg

پارك جنگلي كردكوي

اين پارك در 4 كيلومتري جنوب شهر كردكوي واقع شده و مساحت آن 54 هكتار است. از ويژگي هاي آن داشتن آب و هواي مناسب و نسبتاً خنك در تابستان و همچنين وجود رودخانه پلنگ پا مي باشد.

پارك جنگلي قرق

اين پارك در 23 كيلومتري شرق گرگان در كنار جاده اصلي ترانزيت واقع شده و مساحت آن 650 هكتار است. بخش اعظم پارك جنگلي قرق در محيط جلگه اي قرار گرفته و داراي امكانات تفرجي است. اين پارك محل نگهداري گوزن هاي بومي جنگل هاي شمال ايران است.

http://media.farsnews.com/Media/8810/ImageReports/8810220389/13_8810220389_L600.jpg

 

آبشارهاي شيرآباد

آبشارهاي شيرآباد در 6 كيلومتري جنوب شهر خان به بين در ميان جنگل هاي انبوه واقع شده اند. اين آبشارها 7 عدد و داراي ارتفاع متفاوت مي باشند. بلندترين آن ها با ارتفاع قريب به 20 متر در ميان پوشش سبز جنگل هاي پهن برگ قرار دارد و آب با درخشندگي خاصي به صورت پودر وارد استخر پاي آبشار مي گردد. در بالاي آخرين آبشار غار معروفي با جاذبه خاص وجود دارد.

http://vista.ir/include/photos/photos/VCB04021.jpg

آبشار لوه

اين آبشار در گاليكش در فاصله 14 كيلومتري غرب پارك ملي گلستان واقع شده كه محل آن در 5 كيلومتري جنوب روستايي به همين نام است. چند آبشار پي در پي در ميان جنگل هاي انبوه پهن برگ منظره بديعي ايجاد نموده است.

http://kalvan.ir/files/kalvan/img_gallery/loweh01.jpg

باران كوه

يكي از نقاط بسيار ديدني و جذاب واقع در جنگل شصت كلاته است كه در جنوب شرقي شهر گرگان واقع شده است.

http://www.dalahoo.us/PhotoGallery/albums/userpics/10001/BaranKooh_5.jpg

گل راميان

يك استخر طبيعي بيضي شكل است كه طول آن 90 متر، عرض آن 80 متر و عمق آن بين 44 تا 80 متر مي باشد. گل راميان در 5 كيلومتري جنوب شهر راميان واقع شده است. آب آن كه از عمق مي جوشد به علت داشتن عمق زياد منظره زيبايي ايجاد نموده است. گل راميان كه در ميان جنگل هاي انبوه پهن برگ به ويژه گونه هاي با ارزش زربين واقع شده داراي چشم انداز زيبايي است.

http://www.bmi.ir/Fa/uploadedFiles/ProvinceFiles/2010_8_2/5d96c1016d__a49200bf27.jpg

«هزار پیچ» یا «هزارچم»

تپه ای مشرف، دارای چشم انداز وسیعی بر شهر گرگان و از معدود تفریحگاه های این شهر است که از قدیم به عنوان یک تفرجگاه مورد استفاده قرار می گرفته است.این تپه جنگلی که بخشی از تجهیزات صدا و سیما نیز بر آن قرار دارد، در مقطعی شاهد پاک تراشی جنگل بود که با درخت کاری مجدد، در سال های اخیر دوباره تفریحگاهی برای مردم و میزبانی برای برخی از گونه های جانوری بومی شده است.

جهت رسيدن به اين ارتفاعات در مبداخروجي غرب گرگان از ميدان بسيج به سمت كارخانه شير پاستوريزه رفته و پس از طي يك جاده‌ي اسفالته پر پيچ و خم با سربالايي زياد به مسافت حدود 3 كيلومتر به بالاترين نقطه ارتفاعات مي‌رسيم. چشم انداز اطراف اين مسير شامل جنگلهاي مصنوعي از سرو و كاج، درختچه‌هاي طبيعي، پوشش مرتعي و جنگلهاي انبوه است. در بلندترين نقطه آن وزش باد بطور مستمر وجود دارد كه ناشي از اختلاف فشار بين دو دامنه‌ي سايه و آفتابي و همچنين بين كوه و دره مي‌باشد. هنگاميكه در بلندترين نقطه ايستاده‌ايم، مناظر بديعي از گستره شهر گرگان، معابر آن، روستاهاي مجاور شهر و روستاهاي دوردست، جاده‌هاي منتهي به شهر، جاده‌هاي بين روستاها، دره‌ها با جنگلهاي انبوه در جنوب شهر، مزارع كشاورزي، ابنيه مذهبي، فرودگاه، آب‌بندان محمد آباد به وضوح نمايان است و حتي بخشي از خليج گرگان قابل مشاهده مي‌باشد.

 

امامزاده عبداله زیارت

http://nematdna.persiangig.com/12291709.jpg

آبشار زیارت

http://nematdna.persiangig.com/01_Vychodni_Elborz-vodopody_v_Nahar_Choran.jpg


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 24 تير 1391برچسب:, ] [ 8:30 ] [ عليرضا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

باتشکر از بازدید شما دوستان عزیز , لحظات خوشی را برای شما آرزومندم.
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 157
بازدید کل : 122478
تعداد مطالب : 139
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



دعا

ترجمه مطالب وبلاگ به زبانهاي مختلف دنيا
تقويم
قالب میهن بلاگ تقویم جلالی

********* Online User *******

.

ليگ برتر زيبا فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز